יום חמישי, 15 במאי 2008

יישום טכנולוגיה בחינוך

אני כבר ציינתי שאני סטודנט באו"פ ,לימודי תואר שני בחינוך , התמחות טכנולוגיה בחינוך. במסגרת הלימודים ,אנו מתעסקים בשאלות מהסוג : האם טכנולוגיה יכולה לשפר תהליכי הוראה /למידה ? איזה טכנולוגיות עשויות לתרום לנושא ? וכיצד נשלבה במערכת? ולמה כדי בכלל, והאם אפשר בלי ? ומה השפעת הטכנולוגיות על גורמים שונים בסביבות הלמידה? ועוד הרבה שאלות מהסוג הזה.

אחת הטכנולוגיות שחקרנו , דרך הספרות ,והתנסינו בה באתרי הקורסים השונים, היא טכנולוגית הפורום , קבוצת דיון מקוונת שצורת התקשורת בה היא א-סינכרונית.


לפני כחודש העלינו אתר בית ספרי (במקום העבודה שלי ,בית ספר תיכון ), האתר כלל פורמים לכל מקצוע . המורים קיבלו הודעה דרך הדואר האלקטרוני על קיום האתר, נתבקשו להודיע לתלמידים על האתר ,לנצל טכנולוגיה זו, לרתום אותה למטרות פידגוגיות רצויות ,בכדי לשפר ולייעל תהליכי למידה / הוראה בבית ספר .

אירוע זה מהווה הזדמנות בשבילי לבחון (בשדה) תהליך הטמעת טכנולוגיה חדשה בבית הספר, וגם לחקור את הגורמים המשפיעים על הצלחת התהליך וזו בעצם תהיה עבודה סמנריונית שאני צריך לבצע במסגרת קורס "שילוב טכנולוגיות מידע בתחומי דעת".
חשבתי לתעד כאן (בבלוג זה ) את שלבי התפתחות התהליכים בהטמעת טכנולוגיה זו ,לנהל את המידע המתקבל בשלבים השונים עם התקדמות הזמן , ואולי להעלות הרהורים ,שאלות ,מחשבות בקשר לשיטת איסוף ,עיבוד , וניתוח הנתונים המתקבלים, ואולי סתם הערות או מקרים מעניינים בעיניי , במקביל אני מקווה גם למצוא בסביבת הבלוגוספירה הזו אנשים שיעירו ,ויאירו נקודות ברות התייחסות שעשויות לתרום לשיח אינטלקטואלי יעיל לכל משתתפיו.

אין תגובות: