יום שבת, 17 במאי 2008

העלאת אתר בית ספרי

בתחילת אפריל 2008 הועלה אתר בית ספרי לרשת , האתר הועלה ביוזמת אחד התלמידים .האתר כלל פורמים לכל מקצוע , ולכל הגורמים בבית הספר (תלמידים ,מורים , הנהלה) נודע על הדבר.

לקראת סוף אפריל משהו התחיל להתרחש , בבית ספר התחילו לדבר על זה , תלמידים , מורים , והנהלה ,הם התחילו לדבר על הפורומים ועל מה שמתרחש שם , על התרומות , על ההשתתפות , על הקשרים החדשים והיחס החדש שפתאום התחיל להיווצר בין תלמידים ותלמידים ובין תלמידים ומורים . קיום הפורמים יצר שינוי בתרבות הבית ספר ,התלמידים מאוד מעריכים את מוריהם שהתייחסו אליהם ועזרו להם בשאלות שלהם , תלמידים התחילו לשתף פעולה דרך הפלטפורמה , בינם לבין המורים ובינם לבין שאר התלמידים המשתתפים בפורום . הפורום יצר קשרים וחיזק קשרים כתוצאה מהשתתפות ואניטראקציות סביב נושאי עניין , הן בין מורים תלמידים והן בין תלמידים , תלמידים .
דבר חדש שנתגלה לעין הוא ששימוש, אחוז לא מועט מהתלמידים, בטכנולוגיית המחשוב ובאנטרנט ,היא מתקדמת בהרבה ממה שקיים בסביבת בית הספר . כמה תלמידים הביעו את רצונם להיות נאמני פורמים ומשקיפים בפורומים ,שהם כבר נהיים פעילים בהם .
מה שמעניין הוא ,שלא הוקדשו לשימוש בפורום (ששיך לבית הספר או לתרבות בית הספר ), מספר שעות לימוד או הדרכה על איך להשתתף ואיך להשתמש בטכנולוגיה זו . פשוט זה מתפשט בין התלמידים כמו התפשטות תופעה חברתים , בכל יום מישהו חדש מצטרף. אגב ,המורים גם לא קיבלו הנחיות איך להשתמש בכלי זה בצורה הטובה ביותר , פשוט זה מונח לשיקול דעתו של כל מורה.
מהתרשמות ראשונית אני מבחין שיש מקצועות שבהן הפורם ממש התחיל להיות פעיל ובפורמים של מקצועות אחרים , עדיין המצב רדום.
מעניין להמשיך ולעקוב אחרי התפתחות התהליך , ולבדוק איפה זה יצליח ואיפה ואיפה לא , ובמה כל זה תלוי?
אמשיך לעדכן אותכם.

אין תגובות: